25 April 2011

...



ia tentang sekeping hati,
yg punya rahsianya tersendiri,
meski kadang akal sendiri tak mampu mengerti,

mB :: 3.23pm

p/s : Ada hati yang telah sy calari. Sungguh, maaf tak terperi, janji bukan semudah itu untuk di beri, ia harus benar2 dtg dr nubari..

24 org kaki bebel buat bising:

april said...

ada hati yang telah dicalari ?
cuba lah sapu ubat,letak antiseptik,jangan bagi infeksi..dan tutup lah luka tu,sebaik mungkin..

kamu faham,kan ?

hati tu,sangat fragile.
tapi penuh kuasanya.
kadang-kadang melebihi akal.

Mutiara Bernilai said...

@ april


itu la april.
sy fhm itu,,
tp sy sendiri xtahu mau buat apa lagi..

T__T

intan.maisarah said...

:)
kata kata maaf?


bak kata april
antiseptic..
balut dengan cermat dan lembut.

yang penting
hati kamu juga perlu dijaga

Afida Anuar said...

my dear mutiara..

pernah juga dengar orang kata, hati ni ibarat cermin. sekali retak... memang boleh dicantum balik, guna gam, guna salotip.... tapi...ia takkan pernah cantik seperti dulu...

tp tu setakat calar, tak retak lagi tu, insyaAllah 'wax' boleh hilangkan kesan calar tu...

dun wori dear..

Raihana Izzati said...

:)

Baiknya. Mampu keluar word sorry tu.

All my life, I never mention that word (ego)

Wish I could.

Kalau rasa tak senang, pujuk dia lagi

:)

Rozali said...

Assalamualaikum Mutiara

lain kali kena berhati-hati
he he

Wassalam

shameel Iskandar said...

Assalamualaikum.

Menjaga hati perlu hati-hati dan harus cermat, juga teliti.

Republic Aku said...

kalau boleh amal kan buka mulut bila perlu,selamat.

ghost writer said...

jangan mudah memberi janji kalau tidak mampu ditepati.
*cliche.

tapi tuh lar yang selalu sangat kita maukan.

Cik Bidadari said...

Ya malik... makna tajuk adik tu sama dengan makna Ya malik... kesakitan itu mungkin duka bagi kita... sesungguhnya allah swt maha mengetahuikan...? sabar

betty said...

kita manusia
andai maaf itu adalah ikhlas..sudah pasti hati itu terpujuk kan?

Mutiara Bernilai said...

@ intan.maisarah

dear,
hati itu tercalar sbb sy tak mahu berjanji..

ah. berjanji atau tak,
kesudahannya hati sendiri juga tak aman..

Mutiara Bernilai said...

@ Afida Anuar

*senyum*

afida dear,
mutiara tak pandai gna wax,
sob2..

p/s:
eh?ingatkan afida blek minggu lepas. aish, jgn p pbakl waktu weekend, org sesak tau. mutiara amek off stengah hari jumaat ritu,,

Mutiara Bernilai said...

@ Raihana Izzati

tak pe,
sume org ade cara masing2 kan?
mest ada cara lain utk kamu tunjukkan rasa bersalah tu.

aish. baik. saya akan pujuk lagi dan lagi.

hiks2~

Mutiara Bernilai said...

@ Rozali

*senyum*

Wa alaikum salam,
Encik, saya cuba berhati-hati,
xmo bagi sebarang janji,
takut dan risau sy xmampu lunasi,
dan dek kerana itu hatinya sudah di calari.

Mutiara Bernilai said...

@ shameel Iskandar

hati-hati dan teliti.
saya suka ayat tu.
terima kasih

Mutiara Bernilai said...

@ Republic Aku

baek!
*tutup mulut dgn tangan*

hu~

Mutiara Bernilai said...

@ ghost writer

klise kan?
saya sendiri pun mau kan itu,

cumanya kali ini saya cuba untuk membumi,
di suruh memberi janji pada sesuatu yang tak mampu saya lunasi,
ah bukankah parah nanti?
saat dia meminta menagih janji.

oh, tidak!

Mutiara Bernilai said...

@ Cik Bidadari

terima kasih kakak angel.
sebab ingatkan saya.

eit, kamu kakak ke?

haha~!

Mutiara Bernilai said...

@ betty

betty dear,
senang sekali mendengar kata-katamu,
insyaAllah, saya akan cuba lagi,
mungkin saya perlu menjelaskan sebab sebenar, supaya yang kabur akan tersuluh jelas.

*big hug*

Kakzakie said...

MB dear...
Janganlah calari hati itu
sakitnya tidak terperi
kalau ubatnya ada pada MB
berkongsilah kalau itu boleh menyembuhkan

Mutiara Bernilai said...

@ Kakzakie

speechless.
tak tau nak ckp ape kakak..

T____T

menangis bley x?

kapten said...

Minta la hati yang baru.....

Qaseh dalia adelia said...

TERPAKSA CALARI ATAU SENGAJA ?
HEHE .. KITA HANYA INSAN BIASA KDG TERSEPIT DI TENGAH2