15 July 2011

Sulit

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang 

Salam alaik, maaf, tak tersempat nak update, saya copy paste dari blog sahabat maya kesayangan saya,

InsyaAllah, next entri saya up kan tentang istikharah as requested by one of my friend :) insyaAllah
-------------------------------------------------------------------------------


kadang-kadang, hidup ini amat sulit untuk dimengertikan..

"kerana Tuhan bekerja dalam rahsia.."

benar bukan?

kadang-kadang, terasa hidup ini amat sukar untuk difahami..rencananya, kisahnya, watak-wataknya, semuanya dalam genggaman Yang Maha Esa..kita manusia yang diciptakan terbatas akal fikirnya..

kadang-kadang, hidup ini amat payah ditafsirkan..rancangan kita tidak sehebat rancangan Dia..penuh kisah kasih pada sesiapa yang mengerti kesahihan kalam-kalamNya..

kisah kita hanya Dia yang mengetahui..kerna kita berada di bawah naungan langit indah ciptaanNya..

kita bertuah berpijak di dunia ciptaanNya..kita beruntung menjadi hambaNya..

kadang-kadang..kesulitan itu akan menjadi indah bila kita sentiasa berpayung pada hujan rahmat dan salju kasihNya..

Kerja Allah tidak pernah rahsia bagi yang mahu memahaminya..~Tn.Rohidzir Rais~
 
 
Sumber : An Nafs 
 
 
 

19 org kaki bebel buat bising:

Bidadari Syurga said...

entry ni cantik ayat dia...

p/s: hai awakkkkk

ORLANDO AHMAD AL BUAYAK said...

manusia tak kan tahu semua rahsia...

ghost writer said...

hikmahnya adalah rahsia.

SYARIFF HAIKAL said...

BAGI KU.PENDERITAAN DAN KESULITAN ITU MENGAJAR KU SERING INGAT DAN TUNDUK PADA YANG MAHA PEMURAH DAN PENYAYANG...

Afida Anuar said...

My dear mutiara..
mantap sungguh kata2 beliau...

rahsia...ada yang buruk di mata manusia, tapi di mata Allah, penuh dengan hikmah kasih sayangNya buat hamba..

Allahualam..

ahmad humairi said...

Assalamualaikum,

Biarlah rahsia....
temui hikmah dalam rahsia itu.

habibi qalbi said...

indah kan rahsia yang tak terungkapkan itu??

Kakzakie said...

Tidak mudah menemui rahsiaNya jika kita masih jauh darinya...

s a r said...

assalamualaikum cek pearl.

p/s- lama pulak rasanya tak ke mari. :D

HATI KITA MILIK DIA. Dia je yang lebih arif apa yang tersurat dan tersirat dalam hidup ni kan.

BERAHSIA? yup. terlalu banyak dirahsiakan. Itu sebab juga kita dikurnia akal untuk mencari dan sentiasa mencari. Agar kita lebih menghargai diriNya yang maha berkuasa dalam dunia ni kan. :)
kecuali perkara2 yang memang sengaja dirahsiakan dari kita yang memang kita takkan tahu sampai bila. :)

~ops, bebel banyak pulak. :D
p/s-saya tahu misspearl. lebih arif dari saya hal2 macam ni. :)

EL MARIACHI said...

dah tahu kat situ BORDERNya kan?camnilah..ilmu Allah tu seluas lautan..ilmu manusia setitis darinya je...yang nak try menduga lautan tu fikirlah sendiri...

Cikli said...

rahsia itu motivation

nahmy said...

itulah kerahsiaan-Nya. sulit utk memahaminya. namun itu juga adalah hakikat insan. sukar pula utk menerima perkara-perkara yg sulit & penuh rahsia...hanya DIA saja yg maha mengetahui

RepublicAku said...

kemain lagi sibuk yer...keh3

iKhRam said...

setuju kak..
Allah kan maha segala..
tak terjangkau keupayaan kita..

apapun
kita harus sentiasa tidak berhenti harpa padaNya.

fuad ansari said...

Tuhan bekerja dalam rahsia..
ada hikmah di sebaliknya..
kita sebagai hamba..
teruskan berusaha..
mendapatkan syurgaNya..

ariana's said...

Memang hidup ini amat payah ditafsirkan..hanya Allah yg maha mengetahui..

FasiHaH SupiaN said...

subhanallah....kerana rancangan Allah adalah sebaik2 perancangan kan?^^