11 March 2011

sikit je..

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Harini, Mutiara nak share sikit je,  ye, sikit je..



"Meskipun kitalah yang benar, namun janganlah membesar-besarkan kelemahan dan kesalahan orang lain." 
(sumber: Buku Memperbaharui Komitmen Dakwah tulisan Muhammad Abduh)
  
 Nota bawah:


1) Benar dan betul sajauhmana sekalipun kita, namun jika kita tak pandai berakhlak dalam menegur manusia, ke'benar'an itu seolah-olah di ludah dgn kejelekan sifat diri kita sendiri. Jangan biarkan diri kita mengaburi jalan untuk manusia lain menuju kebaikan dan kebenaran .

2) Jangan pernah merasa suci, kerana semakin dekat kita dengan DIA, semakin kita sedar  akan kehinaan diri sendiri malah kita semakin celik dengan ketiada-apa2an diri kita ini... Allah~..

3) Kita tidak pernah MEMILIKI..hatta iman di dada ini juga milik Dia, Allah bisa menarik-menambah-mengurangkan iman kita.. Moga kita semua sentiasa dalam redhaNYA

 
Terangkanlah..
Terangkanlah..
Jiwa yang berkabut..
Hidup penuh dosa..


Sayang selalu~
MutiaraBernilai



14 org kaki bebel buat bising:

FasiHaH SupiaN said...

Yup Along, terima kasih! ;)

Adinda Amy Sensei said...

mutiara.....tenangkan hatimu agar angin bayu menyapa laju di pipimu...moga bahagia itu tetap ada di hati..

Afida Anuar said...

SAlam my dear mutiara...

Setuju sangat-sangat. Kadang2 kita kena ada seni dlm tegur menegur, biar orang tu dapat menerima, bukan terasa jelek..

ohh akhirnya hujung minggu!!..selamat berhujung minggu ya mutiara....sayang sokmo;)

a.samad jaafar said...

mutiara bernilai..
perkongsian yg amat bernilai dan menarik.. sifat takjub pada diri sememang dilarang keras oleh-Nya..sama2lah kita menjauhinya..

lain kali saya datang dan baca N3 yg lain plk ye..nak baca yg older post..

Aretikz said...

Setuju ^_^
Kita cuma memperingatkan mereka, bukan memperlekehkan mereka.. kerana peringatan apa yg kita ucapkan, adalah untuk kita juga.. hehe...

shahjiehan said...

salam ziarah wahai mutiara berharga! lalalla


jom baca dan komen Jepun akan hancur.

Adinda Amy Sensei said...

as salam mutiara...apa khabar

Mutiara Bernilai said...

@ FasiHaH SupiaN
same-same kasih! :)

Mutiara Bernilai said...

@ Adinda Amy Sensei

insyaAllah..moga bahagia tetap di hati..
hati mutiara dan juga hati Cik Adinda Amy Sensei :)

Mutiara Bernilai said...

@ Afida Anuar

Seni berdakwah kan? :)

hu~ hujung minggu yg pack bg Mutiara! :)

syg slalu~

Mutiara Bernilai said...

@ a.samad jaafar

terima kasih kerana singgah di sini..

insyaAllah, moga diri ini tidak tertipu dengan perasaan takjub dan ujub :)

Mutiara Bernilai said...

@ Aretikz

yup2,,stuju sgt2, sebenarnya peringatan tu kita tujukan kpd diri kita sendiri terlebih dahulu :)

Mutiara Bernilai said...

@ shahjiehan

salam kenal ye kamu!~

lalalala~

shahjiehan said...

lalalla... kenapa ngan cairo???